Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Brynäs nya giv gav resultat direkt

Magnus Uggla sjöng om fyra sekunder.

Sju, åtta minuter säger Sven Engwall.

Brynäs kampanjbiljetter till premiären mot Modo tog slut i ett nafs.

Annons

Men lugn bara lugn, det finns fler – 900 rättare sagt.

Varje dag klockan elva fram till elitseriepremiären mot Modo den 16 september kommer Brynäs – utöver de vanliga biljetterna – att släppa hundra biljetter med specialpris. I går kostade de 80 kronor styck, i dag kostar de 90 kronor och ökar därefter med tio kronor per dag fram till dagen före seriestart. Biljetterna kan köpas både på Brynäs hemsida och direkt i klubbens butik i Läkerol arena.

Brynäs marknadschef Sven Engwall är nöjd med utfallet efter att klubben i går måndag – tillsammans med övriga elitserielag – släppte lösbiljetterna till årets säsong.

– Der var ett 20-tal som köade utanför vår shop innan vi öppnade, säger Engwall.

– Det här känns jättebra. Det märks att hockeyintresset är stort. Ett av målen med den här kampanjen är att få Läkerolen utsåld till premiären, fortsätter marknadschefen.

Varför tusen rabatterade biljetter på tio dagar?

– Vi ville prova något nytt i samband med biljettsläppet och det här är ett nytt grepp för oss. Förhoppningsvis leder det till att intresset ökar ännu mer.

Så långt allt väl. Men när ämnet säsongskort kommer på tal är det inte längre lika glada miner. Trots lanseringen av Supporterkortet på ståplatsläktaren har inte det totala antalet säsongskort ökat något från den förra säsongen.

– Nej, vi ligger i linje med tidigare år, det vill säga ungefär 2 000 stycken, säger Sven Engwall.

Hur kommer det sig att ni inte har ökat?

– Dels har inte alla bestämt sig ännu, varken privatpersoner eller företag. Men rent generellt upplever jag att den yngre generationen, 78-, 80- och 90-talisterna inte är lika benägna att köpa seriekort som de äldre generationerna. I dag är det i första hand företag som köper seriekort.

Hur ska ni lösa det här?

– En idé kan vara att erbjuda andra typer av lösningar och andra typer av rabattkort. Det är något som vi jobbar med.

Orolig?

– Nej, inte alls. Det vi förlorar på det här tar vi igen på annat, säger Sven Engwall.

Fotnot: Ordinarie pris för Brynäs kampanjbiljetter är 200–255 kronor. Platserna är på varierande sektioner i arenan.

Mer läsning

Annons