Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Många vill se premiären

Brynäs är mer nederlagstippat än på länge. Men publiken strömmar till premiären ändå. – Vi siktar på att slå noteringen från förra säsongen, säger affärschefen Sven Engwall.

Annons

Det kom 6 517 i hemmapremiären mot Linköping i andra omgången förra året.

Nu är det ”riktig” elitseriepremiär, mot Färjestad – och i går eftermiddag var ungefär 5 000 biljetter sålda.

Nöjd?

– Hyfsat. Inte nöjd, nöjd skulle jag vara om det var utsålt. Men försäljningen har satt fart under onsdagen. Jag tror vi kan räkna med mellan 6 500 och 7 000 ungefär.

Brynäs har budgeterat med ett hemmasnitt på 6 250 åskådare. Förra säsongen hade man 6 000 ganska exakt i grundserien.

– Målsättningen då var egentligen 7 000, men resultaten påverkade negativt. Vi tycker vi har lagt oss på en realistisk nivå i år, säger Engwall.

Brynäs glädjs åt ytterligare tre lördagsmatcher jämfört med i fjol, sånt betyder mycket i Gävle.

– Och det känns som om många känner att vi har ett ungt och hungrigt lag, många är nyfikna.

Några stora nyheter för publiken bjuder inte Brynäs på, ett nytt intro blir det och fler händelser i entréhallen före matcherna planeras också.

Nästa säsong däremot, hoppas Sven Engwall på en ny modern mediakub i Läkerol Arena.

– Tyvärr finns det inte utrymme för en sån satsning i år. Det är ju en stor investering som kostar från fyra miljoner kronor och upp till femton miljoner. Men redan nu förstärker vi organisationen med en tjänst som ska ansvara för rörligt media, hemsidan och mediakuben.

I kväll kommer helt säkert guldspelarna från 1976 och 1977 att synas på den befintliga bildskärmen, då det precis som Sporten berättade i söndags är deras tur att hyllas innan nedsläpp.

Specialgjorda tröjor med autografer kommer också att auktioneras ut.

Under säsongen kommer också nya gamla spelare att hissas i taket, tanken är att tre till ska upp.

Mer läsning

Annons