Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Ville köpa biljetter – blev nekad

Ulf Martinsson ville köpa biljetter till Brynäs–Färjestad.
När han ringde Brynässhopen fick han ett oväntat besked – de hade inte tid att hjälpa honom.
– Till slut ledsnade jag, säger Ulf Martinsson.

Annons

Sporten skrev i gårdagens tidning om hur många Brynässupportrar ifrågasatt hur biljettförsäljningen gått till inför den första slutspelsmatchen.

Gävlebon och Färjestadssupportern Ulf Martinsson läste artiklarna och kände att han ville berätta om när han försökte få två biljetter till Brynäs–Färjestad den 28 februari, i den sista grundseriematchen.

– Jag ringde på torsdag den 19:e redan för att höra vad det fanns för platser, men då sa han som svarade att det var match samma kväll och att de inte hade tid. Han undrade om jag kunde ringa dagen efter i stället, berättar Ulf Martinsson.

Det gjorde han – och fick då beskedet att det var match på lördag och därför fanns det inte tid att hjälpa honom nu heller.

– De ville att jag skulle ringa på måndagen. Jag tyckte att det var väldigt märkligt, men tänkte att det kanske inte var kört att få bra platser i alla fall.

– Men på måndagen var det ingen som svarade, och då ledsnade jag.

Ulf Martinsson gick aldrig på matchen och ställer sig undrande till om Brynäs verkligen vill ha folk i Läkerol Arena.

– Jag tycker inte att de ska gnälla över dåliga publiksiffror om de gör så här. Jag har sett många Färjestadsmatcher i Karlstad och där har det aldrig varit några problem.

Håkan Vestergren är ansvarig för Brynässhopen. Han erkänner att det har blivit fel.

– Absolut. Det bästa är om vi ber att få ringa upp, det ska vi göra normalt, säger han.

Vestergren berättar att det ofta är väldigt körigt i Brynässhopen under matchdag. Och när Ulf Martinsson ringde igen på fredagen väntade Djurgårdsmatch dagen efter, en match som blev slutsåld. När det blir köer prioriterar Brynässhopen alltid att sälja biljetter till den närmaste matchen.

– När vi är inne i en match är det svårt att byta och börja sälja till en som ska spelas längre fram, förklarar Håkan och berättar att Brynässhopen också har problem med telefonerna – det blir ingen upptagetton när det är upptaget och telefonsvararen går inte igång.

– Så jag förstår verkligen att det kan vara frustrerande och vi jobbar för att åtgärda felen, säger Håkan Vestergren.

Mer läsning

Annons