Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Thor: God of Thunder

/

Annons

När Marvel Comics version av de nordiska gudasagorna går upp på bio i form av Thor gör den det naturligtvis, hand i hand, med ett actionspel om den hetlevrade åskguden.

Och vi kastas rakt in i handlingen, som mest är en ursäkt för att få börja slåss, där Nifelheims kyliga trupper attackerar Asgård – gudarnas hemvist.

Och om den knappt befintliga handlingen visar brist på idéer så är det bara förnamnet när vi pratar om spelet i sig.

Thor: God of Thunder har vi sett så många gånger förr, fast i annan kostym.

Du slåss och hamrar på knappar i en urvattnad soppa som någon gång haft en doft av Devil May Cry, men där alla ambitioner lagts åt sidan för att möta en pressad deadline.

Du tvingas lära dig en uppsjö combos, värdigt ett mer avancerat fightingspel, men upplägget känns ologiskt, så du glömmer hela tiden bort vilka knappar du skulle trycka på.

Designmässigt är det så tråkigt att klockorna stannar. Visst, huvudpersonen är porträttlik förlagan på vita duken men miljöerna, fienderna och gränssnittet är så oinspirerade att de ser ut att härstamma från en byggsats för C-spel.

Det här är på alla sätt arketypen för ett misslyckat licensspel. Det verkar vara gjort av apatiska utvecklare för apatiska spelare.

Mer läsning

Annons