Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

15 000 besökare på Dragon Gate i sommar

Nästan 15 000 personer har besökt Dragon Gate i sommar.
– Sommaren har varit otroligt bra, trots att augusti regnat bort, säger Jonas Jonsson, vd för Dragon Gate.

Annons

6 juli öppnade Dragon Gate portarna för allmänheten. Entrépriset på 200 kronor väckte debatt och några veckor senare sänkte de priset.

Jonas Jonsson märkte dock inte av någon skillnad på besöksströmmen efter sänkningen.

– Vi höjde senare till 150 kronor, det tror vi är en lagom nivå, säger Jonsson.

Trots att augusti i princip har regnat bort så har Dragon Gate haft runt 200 besökare varje dag. Det har i huvudsak varit svenska semesterfirare, samt många närboende.

– Det märks att semestern är över. Nu har bussbolagen börjat komma. Nästa vecka börjar en norsk agent att köra hit med en buss per dag under två veckor. Vi har även fått många bokningar från skolklasser, berättar Jonsson.

Arbetet med att färdigställa hotellet pågår för fullt. Rummen är designade och inredda efter de 56 provinserna i Kina.

– De är så gott som färdiga, bortsett från några mindre detaljer som gardiner. Däremot ska ett sprinklersystem besiktigas och godkännas innan vi kan öppna.

Företaget ska kalla till audition när de ska anställa hotellpersonal. Då har alla som vill möjlighet att komma dit och berätta varför de vill jobba där. Redan nu har ansökningar strömmat – trots att de inte har några utlysta tjänster.

– Jag måste vänta till vi får ett startdatum. En audition kan vi få ihop ganska snabbt, dessutom går det fortare än ett traditionellt anställningsförfarande. Nu får alla komma hit och vi sållar direkt i stället för att invänta ett datum då ansökningstiden går ut.

Bygget av den stora restaurangen pågår för fullt – Jonsson är dock oviss om den hinner bli klar i år.

Även Kung fu-skolan börjar ta form – men där har planerna ändrats.

– Det blir ingen skola i år utan vi planerar att dra igång ett litet handelscenter där, innan det stora blir klart. Vi har börjat kolla med företag i Kina som är intresserade av att visa upp sina produkter.

Hur är omsättningen?

– Det ser bra ut. Nu har vi bara museet öppet och uppdraget var att få museet självgående. Det målet har vi uppnått med råge, säger Jonas Jonsson.

Mer läsning

Annons