Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Föreslår lösning mot inkassobreven

Arbetarbladet har tidigare berättat att Tierps kommun sedan 2009 inte skickar ut påminnelser för obetalda fakturor utan lämnar vidare dem till ett inkassobolag för indrivning. En invånare föreslår nu en lösning för att slippa inkassobreven.

Annons

En invånare, som själv fick ett inkassobrev då han missade en räkning för sophämtningen, föreslår nu att alla kunder ska ges möjlighet att registrera en mejladress så att påminnelser kan komma den vägen. "Kan man få en automatisk påminnelse om exempelvis tandläkartider så borde kommunen kunna fixa det ganska enkelt också" skriver han.

I skrivelsen undrar han om kommunen verkligen sparar pengar på att köpa in kravtjänsten då han misstänker att växeln ofta får ägna tid åt att svara på frågor om inkassoblaget och kravbreven.

Mer läsning

Annons