Annons
Vidare till arbetarbladet.se
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Utan telefon i över en vecka – nu först agerar Telia

Under ett åskoväder i Berg utanför Torsåker förra veckan slogs hemtelefon ut för flera invånare. Först nu agerar Telia, som menar att läget i byn varit exceptionellt.

Gunilla Johansson i Berg utanför Torsåker får migrän av att använda mobiltelefon. Just därför förlitar hon sig extra på sin hemtelefon. Men sedan ett kraftigt åskoväder den elfte juli i sommar har hemtelefonen varit utslagen. Trots ihärdiga försök att få Telia att hjälpa till, skickar inte telejätten en tekniker förrän nu.

– Jag upplever det som nonchalant, säger Gunilla Johansson till Arbetarbladet.

– Bor man här i skogen verkar det som att det inte är så noga för Telia.

Gunilla Johansson betalar för Telias tjänster men har inte kunnat använda varken hemtelefon eller internet sedan i början av förra veckan.

LÄS ÄVEN: Tvungen att åka elva kilometer för att ringa

Roija Rafii, pressansvarig hos Telia, menar att läget i området varit exceptionellt.

– Vi har fått in massvis med anmälningar från området på grund av åska. Vanligtvis kan vi hjälpa inom tre dagar så det är beklagligt att de fått vänta så mycket längre. De kommer inte behöva betala för tiden de varit utan telefon om de kontaktar oss när problemet åtgärdats.

Gunilla Johansson upplever att folk på landsbygden inte tas på lika stort allvar av er som folk i större städer?

– Så är det inte alls, vi prioriterar inte storstad. Vårt arbete börjar direkt från tidpunkten då en felanmälan kommit in.

LÄS ÄVEN: Telia om problemen med mobiltelefonin i Åmot: "Det här är ett exceptionellt fel"