Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

”Vi skulle ha varnat”

– Vi skulle ha varnat för den firman för ett par år sedan!

Så reagerade Karin Hallqvist i Sätra när hon läste om familjen Hejlls stora problem med sin badrumsrenovering. De är inte ensamma om sina erfarenheter.

Annons

Efter artikeln om Agnes och Arvid Hejlls misslyckade badrumsrenovering har vi fått kontakt med flera personer som varit mycket missnöjda med samma firma.

– Det var strul hela tiden. Kakelfogarna var väldigt slarvigt gjorda. De var tillbaka flera gånger för att göra om. Men framför allt hade vi invändningar mot fakturorna, som var saltade med saker som inte var gjorda, berättar Karin Hallqvist, som anlitade NBJ kakel för renovering av badrum och toalett hösten 2010.

Hon och hennes man bestred fakturorna utan att få svar, och efter många turer betalade de, på Konsumentvägledningens rekommendation, vad de själva ansåg var skäligt.

– Jag tror det var ungefär hälften av vad som var sagt från början och sedan har vi inte hört från firman, säger Karin Hallqvist.

Hon är ledsen att fler har drabbats, och ångrar att hon inte själv gjorde större väsen av saken.

Flera andra besvikna har kommenterat vår artikel på arbetarbladet.se. De har reagerat på att arbetet tagit flera månader, ibland ett år, trots att företaget lovat och gjort radioreklam om ”nytt badrum på tio dagar”

En kund reagerade mycket starkt över att man var tvungen att betala precis när jobbet påbörjats.

Fler kommentarer:

”Det var ingen ordning i firman, en sparkades och ansvarige vägrade komma ut och kolla på jobbet!”

”Jag betalade in i förskott och gjorde allting rätt. De fixade badrummet så att det gick att använda, sedan tog det ett halvår innan de kom för att fixa resten som de inte hunnit med.”

”De hade också fräckheten att montera en dimmer som kostade över 1 000 kronor utan att jag bett om det medan de inte gjorde det jag hade markerat som tillägg.”