Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

221 000 kronor för ”Välkommen ombord”

Gävle kommun har satsat 221 000 kronor på att ta fram den nya så kallade varumärkesplattformen med sloganen ”Välkommen ombord”.
– Vi har saknat en röd tråd i marknadsföringen, säger Anna Östman, kommunens informationschef.

Annons

Hon betonar att det inte bara handlar om en slogan.

– Det handlar om att lyfta fram Gävles själ, säger hon.

Anlitat reklambyrå

Anna Östman tycker att priset är normalt med tanke på att man dels låtit göra en marknadsundersökning med flera djupintervjuer, dels anlitat en välronemmerad reklambyrå – Gävleföretaget Lundberg & Co  – för utformningen av varumärket.

Som ledstjärna

Meningen är att ”Välkommen ombord” ska användas som ledstjärna i både interna kommunala projekt och i marknadsföringen gentemot såväl inflyttare som turister och företag som kan tänkas etableras i kommunen.

Kommunstyrelsen ska ta ställning till varumärkesplattformen i dag tisdag.

– Om det faller väl ut fortsätter vi med att implementera varumärket i allt vad vi gör, säger Anna Östman.

Närhet till havet

Hon tycker att devisen ”Välkommen ombord” associerar till närheten till havet, trygghet, gott värdskap och en spännande framtidsvision.

Anna Östman, informationschef

Mer läsning

Annons