Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

”Det som är bra för Gävle är bra för Gavlegårdarna”

Gävle Energi och Gavlegårdarna bidrar med 125 000 kronor vardera till marknadsföringen i Visby av Gävle och ambitionen att bli kulturhuvudstad 2014.

Annons

Vad får Gavlegårdarna ut av att marknadsföra Gävle i Visby?

– Det som är bra för Gävle är bra för Gavlegårdarna. Vi är med på en hel del marknadsföring eftersom det är en del av vårt uppdrag att vara med och jobba för tillväxt i Gävle, säger Jan Hugg, vd för Gavlegårdarna.

– Vi hyr inte ut fler lägenheter för det, men om Gävle får framgång i den här frågan och om det går framåt för Gävle i kandidaturen att bli Europas kulturhuvudstad 2014 kommer det definitivt att spilla över på oss, säger han.

Rolf Wiberg, s-ordförande i Gävle Energi, ser också stora fördelar med att synas i Visby.

– Vi vill synas överallt. Vi är ett regionalt och globalt företag, och jag tycker att det är viktigt att vi gör reklam för vår källmärkta el. Vi är även en del av ett energiseminarium och vi märker att det finns ett intresse av att vi ska vara med, säger han.

Mer läsning

Annons