Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Man kan även mejla till Bris

Annons

Svar till I Björkman, Arbetarbladet 29 juli:

Under sommaren har Brisstödlinje för barn och unga öppet varje vardag mellan klockan 15 till 19. Även Brisstödlinje för vuxna har öppet varje vardag under sommarmånaderna.

Vad gäller barnens hjälptelefon är begränsningen att vi inte kan ta emot samtal under helgerna.

Anledningen till det är att Bris är en ideell organisation som finansieras i princip uteslutande med bidrag och gåvor från privatpersoner eller företag samt genom företagssponsring. Det statliga bidraget Bris erhåller uppgår till drygt fyra procent av vår årliga budget.

Bris är alltså ingen statlig myndighet och finansieras heller inte med statliga medel. Bris har i dag tyvärr inte de ekonomiska resurserna för att kunna utöka våra öppettider.

Självklart är det Bris mål att kunna hjälpa alla barn och unga som behöver det, när de behöver det. Därför har vi också Bris-mejlen dit barn och unga kan mejla om det de behöver hjälp med, dygnet runt, årets alla dagar. Varje mejl besvaras av utbildad personal och vår ambition är att varje barn och ungdom ska få svar inom två dagar, även under sommaren.

Allra helst skulle vi vilja att barnens hjälptelefon var öppen dygnet runt, året om. Göran Harnesk

generalsekreterare Bris

Har du något att säga?

Skriv en debattartikel.

Skriv debattartikel

Har du något att säga?

Skriv en debattartikel.

Skriv debattartikel

Mer läsning

Annons