Med dagens post mottog jag ett av Postnord eftersänt brev. Jag flyttade till ny bostad för fyra månader sedan. Men brevet från Telia var adresserat till min bortgångne make. Det är ju "bara" sju år sedan han lämnade jordelivet.
Be om ursäkt! Vad menar ni? Svara?
Ledsen änka
Svar direkt:
Vi ska inte dela ut post till någon som inte är inskriven på en adress och ber naturligtvis om ursäkt för att vi gjort det den här gången. Eftersom vi inte har några uppgifter om var utdelningen skett är det svårt att följa upp varför det blivit fel.
Bengt Johansson,
tillförordnad produktionsområdeschef, PostNord
Svar direkt:
Tyvärr verkar det som att det kan vara något gammalt abonnemang eller liknande som ligger kvar i våra system, vilket så klart är olyckligt och något jag ber om ursäkt för. För att kunna reda ut det här behöver vi komma i kontakt med dig. Jag har förmedlat mina kontaktuppgifter till Arbetarbladet.
Med vänlig hälsning
Marcus Haglund
Pressansvarig, Telia