Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Vi taxichaufförer hittar...

Angående färdtjänst och sjukresor i Gävleborgs län, så undrar man som taxichaufför över hur X-trafik resonerar vid kvalitetskontrollen.

Annons

Kunderna berättar ofta att de blivit uppringda och fått svara på frågor om hur deras resor fungerat.

De får svara på frågor om hur de blivit bemötta av chauffören, om bilen varit ren, om chauffören varit rent och snyggt klädd. Men det stora problemet i dag, beställningscentralen Samres frågas det inte någonting om.

Jag undrar om X-trafik är medvetna om hur ofta vi taxichaufförer räddar situationen tack vare vår lokalkännedom, och våra kunskaper om våra färdtjänstkunder. Vi får ofta felaktiga adresser, ibland får vi adresser som inte finns, och när vi ringer och frågar, så påstår de att vi inte hittar.

När ni genomför kvalitetskontroll, fråga kunderna hur de blir bemötta av Samres.

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Mer läsning

Annons