Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Popkollo får ekonomiska supportrar

Annons

Popkollo, musiklägret för tjejer, får nu ekonomisk uppbackning av andra aktörer inom branschen. Företag som Luger, AEG Live, Live Nation, United Stage, Sony BMG och Gymnasium Rock City ingår redan i den så kallade Supporterklubben och bidrar därigenom med 10 000 kronor vardera.

– När de ringde upp från Popkollo kändes det genast som en bra tanke från deras sida. Vi tyckte det var självklart att gå in. 10 000 kronor är egentligen inte så mycket pengar i det här sammanhanget eftersom pengarna kommer så många till nytta och främjar ett mer intressant Musiksverige, menar Patrick Fredriksson, sponsringsansvarig på Luger och tillika Gävlebo.

Popkollo, som eftersträvar en jämställd musikbransch, startades för fem år sen i Hultsfred på initiativ av artisten Marit Bergman. I år kommer 265 tjejer att delta på något av de tolv popkollon som arrangeras i sju städer. Söktrycket har i år varit högre än någonsin. (TT Spektra)

Mer läsning

Annons