Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Svårt avgöra när en gäst inte ska få mer

/
  • FÖRSÖKER SÄTTA GRÄNSER. ”Vår personal går utbildningar”, säger Karin Formgren på Heartbreak.

Det är svårt att avgöra när det är dags att neka en berusad gäst att köpa mera.


Det menar Karin Formgren som driver krogen och nattklubben Heartbreak vid Norra Strandgatan i Gävle.

Annons

Hon säger att så kallad överservering är något som hon ofta diskuterar med personalen.

– Vi ser till att personalen går utbildningar, säger hon.

Karin Formgren berättar att krogen fick ”plus i kanten” när socialtjänstens kontrollanter var på besök för en tid sedan.

– Bartendern tyckte att gästen hade fått i sig lite för mycket och uppmanade gästen att gå ut och ta en promenad eller ta en kopp kaffe eller en club soda.

Hon är osäker på om det dricks mer alkohol på krogen eller om gästerna är mer berusade än för några år sedan.

– Det finns folk som är packade i dag och så var det tidigare också, säger hon.

Mer läsning

Annons